BŘEZEN V MŠ I.

Měsíc březen jsme v MŠ I. zahájili oblíbeným tématem Co jíme? Děti třídily obrázky z potravinami, povídaly si jaké obchody máme a co v nich můžeme koupit. Zahráli jsme si také na obchod a za skoro opravdové peníze jsme udělali nákup na víkend. V tomto týdnu také probíhal Lyžařský kurz ve Špindlerově mlýně, kterého se účastnily přihlášené děti.

Téma dopravních prostředků Co jezdí, plave, létá nás provázelo po dva týdny a stihli jsme toho opravdu hodně. Děti třídily traktory podle barev, procvičovaly předložky, když měly traktory umísťovat na silnici, pod silnici nebo nad silnici. Zahrály si na řidiče nákladní tatry a podle šipek, kde procvičovaly pravolevou orientaci, jely po vyznačené trase.

V úterý 21.3. jsme měli velmi srandovní projektový den s názvem Ponožkový den, kterým jsme připomněli problematiku lidí s postižením a konkrétně onemocnění Downovým syndromem. Děti měly za úkol přijít v každé ponožce jiné a ponožky nás provázely celým dnem. Na děti čekala pohádka O ztracené ponožce, poté hledaly stejné ponožky do páru a nakonec šňůrkou obšívaly papírovou ponožku, kde si řádně procvičily své šikovné prstíky.

Poslední téma měsíce března se neslo v duchu hudby s názvem Já jsme muzikant. Děti měly možnost podívat se do útrob klavíru a zjistit, co vlastně vydává zvuk. Zkusily si, že hrát lze i na vlastní tělo. Přivítali jsme také v naší třídě velmi milou návštěvu, a to paní Tošnerovou, která nám zahrála na housle. Děti měly možnost si sami na malé housličky zahrát a také mohly vidět zvuk, jenž se nám zviditelnil v podobě hry na tibetské misky. Děti byly z této návštěvy nadšené. Na závěr tohoto tématu, a i měsíce března, si děti v rámci projektového dne hudby s panem učitelem zahrály na nástroje známé i méně známé, měly možnost hudbu vnímat všemi smysly a uplatnit hudební nástroje vlastní výroby, které se svými rodiči, sourozenci a ostatními členy rodiny vyrobily.