Proč jsme se dnes neučili?
Dnešní den, byla to středa 22. listopadu, byl totiž za odměnu. Byl to den dobrých skutků. Už od začátku záři se u nás v první a druhé třídě snažíme naplnit plechovku kamínky. Ale není to jen tak. Každý vhozený kamínek totiž znamená jeden dobrý skutek. Rozdělit se o svačinu s kamarádem, který ji zapomněl doma. Půjčit jiném tužku nebo pastelku. Uklidit po zapomnětlivém spolužákovi hračky. To jsou některé z dobrých skutků, které nám pomohly k naplnění plechovky. A jako odměnu jsme si vybrali právě den bez učení.
Na tento den jsme se moc těšili. Mohli jsme si přinést naši nejoblíbenější hračku a představit ji spolužákům. Ráno v kroužku s námi tedy sedělo několik plyšáků, velký dinosaurus, robot a spousta dalších hraček, o kterých jsme si povídali a předváděli je ostatním.
A pak jsme vyrazili ven zahrát si stopovanou. Někteří z nás ji hráli dokonce poprvé. Druháčci vymýšleli pro prvňáky úkoly, skládali šipky z kamenů a větví a prvňáčci tak hledali, skákali, sbírali listy, zpívali a nakonec hra skončila jednou velkou veselou honičkou na poli. Moc jsme si tuto hru užili.
Naše dopoledne za odměnu jsme zakončili vyráběním vánočních stromků ze šišek, které udělali radost návštěvníkům vánočního vystoupení v kostele, kde jsme zároveň prodávali naše výrobky.
Náš den dobrých skutků skončil, ale s dobrými skutky nekončíme. Nyní plníme plechovky další. Tentokrát budou dvě. Jedna pro prvňáky a jedna pro druháky. Která třída je naplní jako první?