Centra aktivit ve třídě starších žáků

Žáci 3.-5. ročníku pracují od začátku školního roku dvakrát týdně v tzv. Centrech aktivit dle programu Začít spolu.

Ve skupinkách plní postupně všechna centra (stanoviště): Centrum jazyků, Centrum Matematiky, Centrum Člověk a jeho svět a poslední centrum - Ateliér. V měsíci září nás provázela témata: Zpátky do školy a To jsem já (vždy po 14 dnech).

V každém centru mají skupinky nachystané úkoly, na kterých společně pracují. Některé dílčí úkoly jsou i samostatné, program se však specializuje hlavně na vrstevnické učení a spolupráci.

Při tématu Zpátky do školy jsme se zaměřili na pravidla třídy, „kouzelná“ slovíčka, školní potřeby, vzpomínky na prázdniny a ekosystém Okolí lidských obydlí.

V následujících 14 dnech nás provázelo téma To jsem já, kde jsme cílili na lidské vlastnosti a emoce.

K tomu, aby práce ve skupinkách správně fungovala si žáci rozdělují v každém centru role: čtenáře, tišitele, zapojovatele, mluvčího, spojku a časoměřiče.

Po uplynutí měsíce září mohu říct, že žáci odvedli ohromný kus práce. S programem teprve začínáme a už jsou vidět drobné individuální pokroky. Umět správně fungovat ve skupině, táhnout za jeden provaz a vzájemně se respektovat je nejen pro život ve škole velmi důležité.

V rámci programu jsme zařadili na každé ráno i tzv. ranní kruh, kde vzájemně sdílíme své myšlenky a poznatky z našeho života.